شنیدن صدای کودکان، راهی به سوی آینده‌ای پایدار برای آن‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در نشست اعضای پارلمان شهر دوستدار کودک، گفت: برنامه شهرهای دوستدار کودک در اراک توسعه می‌گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی در نشست پارلمان شهر دوستدار کودک گفت: ساخت انیمیشن‌ها و بازی‌های یارانه‌ای جذاب می‌تواند به عنوان ابزاری سودمند معرف تاریخ، فرهنگ، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به بهترین شکل برای کودکان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: کودکان در این جلسه پیشنهادهای بسیار خوبی ارائه دادند و این بسیار ارزشمند است و در تلاشیم به زودی پیشنهادهای آنان عملیاتی شود.

او تصریح کرد: آموزش در کلاس‌های درس و مدرسه با موضوع فرهنگ، تاریخ و معرفی آداب و رسوم و همچنین بناهای تاریخی برای کودکان بسیار مفید و سودمند است و این موضوع با همکاری آموزش و پرورش تسهیل می‌شود.

مرادی نراقی دعوت از کارشناسان و مدیران در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در کلاس‌های درس و مدرسه برای کودکان بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای اردوهای دانش‌آموزی می‌توانیم معرف جاذبه‌ها و قنات‌های تاریخی و معرف استان خود برای کودکان باشیم.

در این نشست با طرح چند پرسش مرتبط در حوزه تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم استان به کودکانی که پاسخ صحیح دادند، جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041600705
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha